Drugo izdanje SHIP festivala završilo je jučer na spektakularan način, potvrđujući svoj status jedinstvene platforme za povezivanje glazbenika, industrijskih stručnjaka i ljubitelja glazbe. Posljednji dan festivala ponudio je bogat program panela i koncerata, s posebnim naglaskom na umrežavanje i razvoj mladih talenata. Nakon dnevnog programa krenuli su koncerti i SHIP se nastavio do ranoga jutra, a atmosfera poput ove pamtit će se.
Tijekom dana, paneli poput “Engaging Fans” i “A Year in the Life of a Music Manager” pružili su publici priliku da uče od vrhunskih stručnjaka o izazovima i uspjesima u glazbenoj industriji. Također, “Speed Networking: Meet the Media” otvorio je vrata budućim suradnjama među glazbenicima i medijima, a neki su se povezali već i na samom panelu.
Večernji program bio je prava poslastica. Na impresivnom DECK stageu na vrhu Tvrđave sv. Mihovila, zagrebačka Je Veux započela je večer s impresivnom vokalnom izvedbom, dok je nakon nje J.R. August svojom kombinacijom pijanističkih balada i grandiozne orkestracije oduševio sve prisutne. Mađarski Freakin’ Disco zatvorio je ovu pozornicu snažnim elektroničkim nastupom, priredivši publici nezaboravan zvučni put i usmjerio ih prema sljedećoj aktivnoj pozornici.
Nešto ranije, točno ispod pozornice na krovu Šibenika je poljski eksperimentalni rock bend Ciśnienie otvorio večer na Hull stageu intenzivnim nastupom. Palicu su preuzeli indie pop band Ischariotzcky iz Hrvatske i svojim eteričnim zvučnim pejzažima stvorili sanjivu atmosferu. Stage su u točno 22:20h zatvorili turski The Flabbies energičnim punk-rockom, natjeravši publiku na ples.
Pozornica u Kući umjetnosti Arsen bila je od 20:00h domaćin impresivnim nastupima violinistice Laure Masotto iz Italije, koja je spojila klasične i suvremene zvuke, češkom Island Mintu koji su stvorili hipnotičnu atmosferu svojim indie rock/dream pop setom i francuskom Time Is Color koji su zatvorili pozornicu dinamičnim setom, miješajući post-rock i elektroničke tonove.
Program ispred kultnog šibenskog Azimuta, na Green stageu, počeo je u 23:00h nastupom domaćeg benda Hram koji je dočekan s oduševljenjem. Nakon njih, ništa manju reakciju publike nije dobila ni američka hip-hop izvođačica Neesha Nycee koja je rasplesala sve prisutne i sjedinila se s publikom svojom mješavinom alternativnog rocka i hip-hopa.
Zabava nije stala ni na stageu u Azimutu koji su u 23:40h otvorili ča-metal bend Po’ Metra Crijeva, i uz njihove nasljednike na pozornici, makedonski Funk Shui, doveli publiku u ekstazu sa svojim žestokim nastupima i iskonskom, divljom energijom.
Program u Tunelu je za završetak večeri, gdje je nakon ponoći preselila kompletna festivalska svita, otvorio španjolski elektronski genijalac Divorce From New York. Palicu su preuzeli prominentni domaći DJ Jan Kinčl u setu s irskim producentom i multiinstrumentalistom Ishfaqom, koji je nastup upotpunio umijećem na klavijaturama. Atmosfera se ponovno zahuktala dolaskom DBFB – hrvatskog techno dua, čije su hipnotičke melodije bacile publiku u trans. Tunel se svakim satom sve više punio, a nitko u tim trenucima više nije znao je li vani dan ili mrak, a tek je došao red za jednu od zvijezda večeri – slovačkog DJ-a Matwe koji je za slovačku clubbing scenu nešto poput Messija u nogometu. Industrial techno, dark electro i hardgroove držali su pozornost publici, a nevjerojatni DJ setovi koji su trajali do zore, završeni su tajnim nastupom kojim je stavljena točka na i cijelom festivalu.
Zaključak? SHIP festival je ponovno pokazao potencijal svjetskog kalibra koji samo napreduje iz godine u godinu. Druga edicija vrhunskog showcase festivala pokazala je da je ovaj događaj pravi dragulj europske festivalske scene, pružajući jedinstvenu kombinaciju edukacije, umrežavanja i izvrsne glazbe. Publika je kroz tri dana uživala u raznolikom programu koji je objedinio talente iz cijelog svijeta, a festival je još jednom potvrdio svoju misiju – otvaranje vrata budućim glazbenim zvijezdama i povezivanje publike s fenomenalnim internacionalnim izvođačima koji dolaze nastupiti skoro pa u njihovo dvorište.
FOTO: Valerio Baranović